- A. Metacompetenties
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Kaders
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Probleemoplossen
- 2.1.1.1 Competentie
- 2.1.1.1.1 Economie
- 2.1.1.1.1 Mindset
- 2.1.1.1.1.1 Good-services
- 2.1.1.1.1.3 Kenniseconomie
- 2.1.1.1.1.3 Kenniseconomie
- 2.1.1.1.1.5 Service?
- 2.1.1.2 Domeinen
- 2.1.1.2 Toelichting MC
- 2.1.1.2.1 Meta-probleemoplossing
- 2.1.1.2.2 Leren
- 2.1.1.2.3 Veranderen
- 2.1.1.2.4 Actor
- 2.1.1.2.5 Kwaliteitsverbetering
- 2.1.1.2.6 Procesorientatie
- 2.1.1.2.7 Systeem
- 2.1.1.3 Toepassingsgebieden
- 2.1.1.4 Mind
- 2.1.1.4.1 Mindset & -map
- 2.1.1.5 Leren
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.2.2 Doelmatigheid
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 MC-doelen
- 2.1.4 Model als keten
- 2.1.4.19 Ontwerpcriteria
- 2.1.4.2 Systeem in focus
- 2.1.5 MC-kaders
- 2.1.6 MC-posities
- 2.1.7 Personen
- 2.1.8 Voorwaarden/succesfactoren
- 2.2 MC-modellen
- 2.2.1 Kaizen-benadering
- 2.2.1.1 Uitgangspunten
- 2.2.1.1.1 Anders denken
- 2.2.2 Adaptive toolbox
- 2.2.2.1 Denkgereedschap
- 2.2.2.1.2 Driewereld-theorie
- 2.2.2.1.2 Fractaal
- 2.2.2.1.2.1 Modulariteit
- 2.2.2.2 Architectuur
- 2.2.2.3 Praktijken
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 Legimatiestudie
- 2.3.1.1 Inleiding MCG
- 2.3.1.1.1 Sociaal debat
- 2.3.1.1.2 Conceptuele verheldering
- 2.3.1.1.2.1 Inleiding Hoofdstuk
- 2.3.1.1.2.2 Casus
- 2.3.1.1.2.2.1 Het verzoek
- 2.3.1.1.2.2.2 De ZER
- 2.3.1.1.2.2.3 Onderwijsarchitectuur
- 2.3.1.1.2.2.3 Tussenevaluatie
- 2.3.1.1.2.2.4 De praktijk
- 2.3.1.1.2.2.4 Primus inter pares
- 2.3.1.1.2.2.5 Conclusies (lit.)
- 2.3.1.1.2.2.5 Evaluatie
- 2.3.1.1.2.2.6 Ontbinden team
- 2.3.1.1.2.4 Empirische benadering
- 2.3.1.1.2.5 Alg.Discussie
- 2.3.1.1.2.6 Kritische reflectie
- 2.3.1.1.2.7 Literatuurreferenties
- 2.3.1.1.3 Theoretische verdieping
- 2.3.1.1.3 Wetenschappelijke validering
- 2.3.1.1.3.1 Het begrip competentie
- 2.3.1.1.3.2 Denkgereedschap
- 2.3.1.2 Uitgangspunten
- 2.3.1.3 Onderzoeksvragen
- 2.3.1.4
- 2.3.1.4 Methode
- 2.3.1.5 Resultaatgebied 1
- 2.3.1.6 Model als keten
- 2.3.1.7 Resultaatgebied 3
- 2.3.1.7.1 Waarom MC?
- 2.3.1.7.2 Hoe werken MC?
- 2.3.1.7.3 Pers.ontwikkeling?
- 2.3.1.7.4 Collect.ontwikkeling?
- 2.4 Paradigma
- 2.5 Wereldorientatie & Mensbeeld
- 3. Levensloop
- 4. Historie
- 5. Contrasten
- 5.01 Werkeloosheid
- 5.02 Millieu
- 5.03 Ecoconcept
- 5.04 LeRoy
- 5.05 Pauli's blauwe gedachten
- 5.06 SOLK
- 5.06.1 Ontmoeting
- 5.06.2 Reflectie
- 5.06.3 Systemische interventies
- 5.07 Place making
- 5.08 Service dominant logic
- 5.09 Ontbijten bij IKEA
- 5.10 Miscroscopisch veldonderzoek in het ziekenhuis
- 5.11 Drie compacte casus
- 6. Bronnen
- 7. Probeemoplosser
- Inleiding Metacompetenties
- x.4.x Functionaliteiten
- x.4.x Growth mindset
- x.4.x Onderbouwing
- x.5. Setting
- x.6. Onderzoeksgroep
- z.1 Betooglijn
- z.2 Probleemstelling
- z.3 Oplossingsrichting
- B. Methode
- 1. Gedrag
- 1.1 Deelgebieden
- 1.1.1 Kapitalen
- 1.1.1.1 Psychol.Kap.
- 1.1.1.1.1 Ps.Uitgangspunten
- 1.1.1.1.2 Energiek
- 1.1.1.1.3 Ergonomie
- 1.1.1.1.4 Zelfsturing
- 1.1.1.1.5 Stresspreventie
- 1.1.1.2 Sociaal kap.
- 1.1.1.2.1 Co-creatie
- 1.1.1.2.2 Aansluiting
- 1.1.1.2.3 Differentieren
- 1.1.1.2.4 Klanttevredenheid
- 1.1.1.3 Cultureel kap.
- 1.1.1.3.1 Organisatiecultuur
- 1.1.1.3.1.1 Symbolen
- 1.1.1.4 Operationeel kap.
- 1.1.1.4.1 Uitvoering
- 1.1.1.4.1.1 Protocollering
- 1.1.1.4.1.2 Evenwichtig
- 1.1.1.4.1.3 Workflow
- 1.1.1.4.1.5 Kaizen-mindset
- 1.1.1.4.2 Werkplek
- 1.1.1.4.3 Teams
- 1.1.1.4.4 Verbetering
- 1.1.1.4.4.1 Verbetering
- 1.1.1.4.4.2 Fasering
- 1.1.1.4.5 Dienstverlening
- 1.1.1.4.6 Vuistregels
- 1.1.1.5 Intellectueel kapitaal
- 1.1.1.5.1 Upstream
- 1.1.1.5.2 5S-techniek
- 1.1.1.5.2.1 Schiften
- 1.1.1.5.2.2 Sorteren
- 1.1.1.5.2.3 Opschonen
- 1.1.1.5.2.4 Standaardiseren
- 1.1.1.5.3 Beter beslissen
- 1.1.1.5.4 Onderzoeken
- 1.1.1.5.4.1 Stand.methoden
- 1.1.1.5.5 Probleemoplossen
- 1.1.1.5.5.1 Alg.fasering
- 1.1.1.5.5.2 LEAN-fasering
- 1.1.1.5.5.3 Action Research
- 1.1.1.5.5.4 Design Thinking
- 1.1.1.5.5.5 Lean Design
- 1.1.1.5.5.6 Kaizen Event
- 1.1.1.5.5.7 Lerende org.
- 1.1.1.6 Innovatief kap.
- 1.1.1.6.1 Strat.keuzes
- 1.1.1.6.1.1 Bestaansgrond
- 1.1.1.6.1.2 Comp.profiel
- 1.1.1.6.1.3 Transformatie
- 1.1.1.6.2 Strat.competenties
- 1.1.1.6.3 Strategisch leiderschap
- 1.1.1.6.4 Duurzaamheid
- 1.1.1.6.5 Verspilling
- 1.1.1.6.6 Waardecreatie
- 1.1.1.6.7 Veranderstrategie
- 1.1.1.6.8 Co-creatie
- 1.1.1.6.9 Creativiteitsfuik
- 1.1.1.7 Creatief kapitaal
- 1.1.1.7.1 Toegevoegde waarde
- 1.1.1.7.2 Resultaten
- 1.1.1.7.3 Platformtechnologie
- 1.2. Creatieve mindset
- 1.2.1 Intrinsiek perspectief
- 1.2.2 Experience
- 1.2.3 Contra-intuitief
- 1.3 Faseren
- 1.4 Fundamentele vragen
- 2. Praktijken
- 2.1 HRD
- 2.2. Dienstensector
- 2.2.1.2 Experience
- 3. Combineren
- 3.1 Communicatievormen
- 3.2 Onderzoeksvormen
- Inleiding Methode
- C. Kenniswerker