Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > metacompetentiegedachte > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

Metacompetentiegedachte

  • A. Metacompetenties
  • B. Methode
  • C. Kenniswerker
  • A. Metacompetenties
    • 1. Uitgangspunten
    • 1.1 Belangen
    • 1.2 Context
    • 1.3 Cultuur
    • 1.4 Kaders
    • 1.5 Positie
    • 1.6 Succescriteria
    • 1.7 Wederkerigheid
    • 1.8 Interactiviteit
    • 1.9 Randvoorwaarden
    • 2. Ordenen
    • 2.1 Begrippen
    • 2.1.1 Probleemoplossen
    • 2.1.1.1 Competentie
    • 2.1.1.1.1 Economie
    • 2.1.1.1.1 Mindset
    • 2.1.1.1.1.1 Good-services
    • 2.1.1.1.1.3 Kenniseconomie
    • 2.1.1.1.1.3 Kenniseconomie
    • 2.1.1.1.1.5 Service?
    • 2.1.1.2 Domeinen
    • 2.1.1.2 Toelichting MC
    • 2.1.1.2.1 Meta-probleemoplossing
    • 2.1.1.2.2 Leren
    • 2.1.1.2.3 Veranderen
    • 2.1.1.2.4 Actor
    • 2.1.1.2.5 Kwaliteitsverbetering
    • 2.1.1.2.6 Procesorientatie
    • 2.1.1.2.7 Systeem
    • 2.1.1.3 Toepassingsgebieden
    • 2.1.1.4 Mind
    • 2.1.1.4.1 Mindset & -map
    • 2.1.1.5 Leren
    • 2.1.2 Kwaliteiten
    • 2.1.2.1 Functionaliteit
    • 2.1.2.2 Doelmatigheid
    • 2.1.3 Kwantiteit
    • 2.1.4 MC-doelen
    • 2.1.4 Model als keten
    • 2.1.4.19 Ontwerpcriteria
    • 2.1.4.2 Systeem in focus
    • 2.1.5 MC-kaders
    • 2.1.6 MC-posities
    • 2.1.7 Personen
    • 2.1.8 Voorwaarden/succesfactoren
    • 2.2 MC-modellen
    • 2.2.1 Kaizen-benadering
    • 2.2.1.1 Uitgangspunten
    • 2.2.1.1.1 Anders denken
    • 2.2.2 Adaptive toolbox
    • 2.2.2.1 Denkgereedschap
    • 2.2.2.1.2 Driewereld-theorie
    • 2.2.2.1.2 Fractaal
    • 2.2.2.1.2.1 Modulariteit
    • 2.2.2.2 Architectuur
    • 2.2.2.3 Praktijken
    • 2.3 Theorieen
    • 2.3.1 Legimatiestudie
    • 2.3.1.1 Inleiding MCG
    • 2.3.1.1.1 Sociaal debat
    • 2.3.1.1.2 Conceptuele verheldering
    • 2.3.1.1.2.1 Inleiding Hoofdstuk
    • 2.3.1.1.2.2 Casus
    • 2.3.1.1.2.2.1 Het verzoek
    • 2.3.1.1.2.2.2 De ZER
    • 2.3.1.1.2.2.3 Onderwijsarchitectuur
    • 2.3.1.1.2.2.3 Tussenevaluatie
    • 2.3.1.1.2.2.4 De praktijk
    • 2.3.1.1.2.2.4 Primus inter pares
    • 2.3.1.1.2.2.5 Conclusies (lit.)
    • 2.3.1.1.2.2.5 Evaluatie
    • 2.3.1.1.2.2.6 Ontbinden team
    • 2.3.1.1.2.4 Empirische benadering
    • 2.3.1.1.2.5 Alg.Discussie
    • 2.3.1.1.2.6 Kritische reflectie
    • 2.3.1.1.2.7 Literatuurreferenties
    • 2.3.1.1.3 Theoretische verdieping
    • 2.3.1.1.3 Wetenschappelijke validering
    • 2.3.1.1.3.1 Het begrip competentie
    • 2.3.1.1.3.2 Denkgereedschap
    • 2.3.1.2 Uitgangspunten
    • 2.3.1.3 Onderzoeksvragen
    • 2.3.1.4
    • 2.3.1.4 Methode
    • 2.3.1.5 Resultaatgebied 1
    • 2.3.1.6 Model als keten
    • 2.3.1.7 Resultaatgebied 3
    • 2.3.1.7.1 Waarom MC?
    • 2.3.1.7.2 Hoe werken MC?
    • 2.3.1.7.3 Pers.ontwikkeling?
    • 2.3.1.7.4 Collect.ontwikkeling?
    • 2.4 Paradigma
    • 2.5 Wereldorientatie & Mensbeeld
    • 3. Levensloop
    • 4. Historie
    • 5. Contrasten
    • 5.01 Werkeloosheid
    • 5.02 Millieu
    • 5.03 Ecoconcept
    • 5.04 LeRoy
    • 5.05 Pauli's blauwe gedachten
    • 5.06 SOLK
    • 5.06.1 Ontmoeting
    • 5.06.2 Reflectie
    • 5.06.3 Systemische interventies
    • 5.07 Place making
    • 5.08 Service dominant logic
    • 5.09 Ontbijten bij IKEA
    • 5.10 Miscroscopisch veldonderzoek in het ziekenhuis
    • 5.11 Drie compacte casus
    • 6. Bronnen
    • 7. Probeemoplosser
    • Inleiding Metacompetenties
    • x.4.x Functionaliteiten
    • x.4.x Growth mindset
    • x.4.x Onderbouwing
    • x.5. Setting
    • x.6. Onderzoeksgroep
    • z.1 Betooglijn
    • z.2 Probleemstelling
    • z.3 Oplossingsrichting
  • B. Methode
    • 1. Gedrag
    • 1.1 Deelgebieden
    • 1.1.1 Kapitalen
    • 1.1.1.1 Psychol.Kap.
    • 1.1.1.1.1 Ps.Uitgangspunten
    • 1.1.1.1.2 Energiek
    • 1.1.1.1.3 Ergonomie
    • 1.1.1.1.4 Zelfsturing
    • 1.1.1.1.5 Stresspreventie
    • 1.1.1.2 Sociaal kap.
    • 1.1.1.2.1 Co-creatie
    • 1.1.1.2.2 Aansluiting
    • 1.1.1.2.3 Differentieren
    • 1.1.1.2.4 Klanttevredenheid
    • 1.1.1.3 Cultureel kap.
    • 1.1.1.3.1 Organisatiecultuur
    • 1.1.1.3.1.1 Symbolen
    • 1.1.1.4 Operationeel kap.
    • 1.1.1.4.1 Uitvoering
    • 1.1.1.4.1.1 Protocollering
    • 1.1.1.4.1.2 Evenwichtig
    • 1.1.1.4.1.3 Workflow
    • 1.1.1.4.1.5 Kaizen-mindset
    • 1.1.1.4.2 Werkplek
    • 1.1.1.4.3 Teams
    • 1.1.1.4.4 Verbetering
    • 1.1.1.4.4.1 Verbetering
    • 1.1.1.4.4.2 Fasering
    • 1.1.1.4.5 Dienstverlening
    • 1.1.1.4.6 Vuistregels
    • 1.1.1.5 Intellectueel kapitaal
    • 1.1.1.5.1 Upstream
    • 1.1.1.5.2 5S-techniek
    • 1.1.1.5.2.1 Schiften
    • 1.1.1.5.2.2 Sorteren
    • 1.1.1.5.2.3 Opschonen
    • 1.1.1.5.2.4 Standaardiseren
    • 1.1.1.5.3 Beter beslissen
    • 1.1.1.5.4 Onderzoeken
    • 1.1.1.5.4.1 Stand.methoden
    • 1.1.1.5.5 Probleemoplossen
    • 1.1.1.5.5.1 Alg.fasering
    • 1.1.1.5.5.2 LEAN-fasering
    • 1.1.1.5.5.3 Action Research
    • 1.1.1.5.5.4 Design Thinking
    • 1.1.1.5.5.5 Lean Design
    • 1.1.1.5.5.6 Kaizen Event
    • 1.1.1.5.5.7 Lerende org.
    • 1.1.1.6 Innovatief kap.
    • 1.1.1.6.1 Strat.keuzes
    • 1.1.1.6.1.1 Bestaansgrond
    • 1.1.1.6.1.2 Comp.profiel
    • 1.1.1.6.1.3 Transformatie
    • 1.1.1.6.2 Strat.competenties
    • 1.1.1.6.3 Strategisch leiderschap
    • 1.1.1.6.4 Duurzaamheid
    • 1.1.1.6.5 Verspilling
    • 1.1.1.6.6 Waardecreatie
    • 1.1.1.6.7 Veranderstrategie
    • 1.1.1.6.8 Co-creatie
    • 1.1.1.6.9 Creativiteitsfuik
    • 1.1.1.7 Creatief kapitaal
    • 1.1.1.7.1 Toegevoegde waarde
    • 1.1.1.7.2 Resultaten
    • 1.1.1.7.3 Platformtechnologie
    • 1.2. Creatieve mindset
    • 1.2.1 Intrinsiek perspectief
    • 1.2.2 Experience
    • 1.2.3 Contra-intuitief
    • 1.3 Faseren
    • 1.4 Fundamentele vragen
    • 2. Praktijken
    • 2.1 HRD
    • 2.2. Dienstensector
    • 2.2.1.2 Experience
    • 3. Combineren
    • 3.1 Communicatievormen
    • 3.2 Onderzoeksvormen
    • Inleiding Methode
  • C. Kenniswerker
    • 1. Strategisch geheel
    • 1.1 Metacompetentie-missie
    • 1.2 Metacompetentie-visie
    • 1.3 Metacompetentie-strategie
    • 1.4 Metacompetentie-plannen
    • 1.5 Strategische metacompetentie-actie
    • 2. Niveau
    • 2.1 Expert
    • 2.2 Professional
    • 2.3 Leider
    • 3. Deelrollen
    • 4. Eigen domein
    • 4.1 Kenniskunstenaar
    • Inleiding Kenniswerker