- A. Inleidend kader
- 1. Aanleiding, legitimatie etc.
- 1.1 Aanleiding
- 1.2 Wetensch.legitimatie
- 1.2.1 Keten van wisselwerkingen
- 1.2.1.1 Wisselwerking 1
- 1.2.1.2 Wisselwerking 2
- 1.2.1.3 Wisselwerking 3
- 1.2.1.4 Wisselwerking 4
- 1.2.1.5 Wisselwerking 5
- 1.2.1.6 Wisselwerking 6
- 1.3 Doelstellingen
- 1.4 Onderzoeksstrategie
- 1.4.1 Werkdefinities
- 1.4.1.1 Competentie
- 1.4.1.2 Metacompetenties
- 1.4.1.3 Creatieve mindset
- 1.4.1.4 Kenniswerker
- 1.4.2 Onderscheid niveaus
- 1.4.3 Hypothesegenererend
- 1.4.4 Besturingskader
- 1.4.4.1 Besturingsfilosofie
- 1.4.4.2 Besturend orgaan
- 1.4.4.3 Bestuurd systeem
- 1.5 Opbouw
- 1.5 Werking nieuwe kader?
- 1.5.2 Root 2: Complexiteit
- 1.6 Bijdrage aan verklaring?
- 2. Methode
- 2.1 Betoogketens op niveau
- 2.1 Methodestrategie
- 2.1.1 First grasp
- 2.1.2 Global inspection
- 2.1.3 Inspection of detail
- 2.1.4 Deeper understanding
- 2.1.4.1 PM Epistemologie
- 2.1.4.2 PM Verklaringsmodel
- 2.1.4.3 PM Toepassingen
- 2.1.5 Herm.actieplan
- 2.2 Theoretisch kader
- 2.2.1 UP.pragmatisme
- 2.2.2 Evolutiepsychologie
- 2.2.3 UP systeemtheorie
- 2.3 Operationalisatie
- 2.3.1 Fundamentele vragen
- 2.3.2 Bricoleren
- 2.4 Conceptualisatie
- 2.5 Bouwstenen
- 3. Eerste reflecties
- 3. Nieuwe kader
- 3.1 Epistemologische kubus
- 3.1 Wetenschapsvisie
- 3.2 Driewereld-theorie
- 3.2 Pragmatische verklaringsbrug
- 3.3 Conceptuele bouwstenen
- 3.3 Fractaalwerking
- 3.4 Modulariteit
- 3.4 Narratieven
- 3.5 Architectuur
- 3.6 Basisposities
- 3.7 Twee denkrichtingen
- 3.8 Praktijk
- 3.8.1 HRD
- 3.8.2 Dienstensector
- 4. Accent op mindset
- 4. Man.samenvatting.
- 5. Casus: Kansen
- 5. Vertaalslag verklaringsmodel
- 6. Glossarium
- Inleiding
- x.1.1 Vanwaar nieuw kader?
- x.1.5.1 Root 1: Geordend
- z.1.2 Verschil?
- z.5. Casus treinstoring
- B. Verklaringsmodel
- 1.1 Vanwaar nieuw kader?
- 1.2 Verschil?
- 1.5 Werking nieuwe kader?
- 1.5.1 Root 1: Geordend
- 1.5.2 Root 2: Complexiteit
- 1.6 Bijdrage aan verklaring?
- 2. Verbinding complexiteit en mindset
- 2.1 Betoogketens op niveau
- 2.2 Bricoleren
- 3. Nieuwe kader
- 3.1 Epistemologische kubus
- 3.2 Pragmatische verklaringsbrug
- 3.3 Conceptuele bouwstenen
- 3.4 Narratieven
- 4. Accent op mindset
- 5. Vertaalslag verklaringsmodel
- Inleiding
- z.1 Betooglijn
- z.1. Vragen over vragen
- C. Hypothesen
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Kaders
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Probleemoplossen
- 2.1.1.1 Competentie
- 2.1.1.2 Mind-concept
- 2.1.1.2.3 Veranderen
- 2.1.1.2.4 Actor
- 2.1.1.2.5 Kwaliteitsverbetering
- 2.1.1.2.6 Procesorientatie
- 2.1.1.2.7 Systeem
- 2.1.1.3 Mindset
- 2.1.1.3.1 Aanleren
- 2.1.1.4 Architectuur
- 2.1.1.4.1 Mindset & -map
- 2.1.1.5 MC-eigenschappen
- 2.1.1.6 Toepassingsgebieden
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.2.2 Doelmatigheid
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 MC-doelen
- 2.1.5 MC-kaders
- 2.1.6 MC-posities
- 2.1.7 Personen
- 2.1.8 Voorwaarden/succesfactoren
- 2.2 MC als model
- 2.2.1 Kaizen-benadering
- 2.2.2 Adaptive toolbox
- 2.2.2.1.2 Fractaal
- 2.2.2.1.2.1 Modulariteit
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1.1.2.2.4 De praktijk
- 2.3.1.1.2.4 Empirische benadering
- 2.3.1.1.2.5 Alg.Discussie
- 2.3.1.1.2.6 Kritische reflectie
- 2.3.1.1.2.7 Literatuurreferenties
- 2.3.1.1.3 Theoretische verdieping
- 2.3.1.1.3.1 Het begrip competentie
- 3. Probleemoplossend gedrag
- 3.1 Kapitalen
- 3.1.1 kaizen-psych. uitgangspunten
- 3.1.1 Psychologisch kapitaal
- 3.1.1.2 Energiek
- 3.1.1.3 Ergonomie
- 3.1.1.4 Zelfsturing
- 3.1.1.5 Stresspreventie
- 3.1.2 Sociaal kapitaal
- 3.1.2.1 Co-creatie
- 3.1.2.2 Aansluiting
- 3.1.2.3 Differentieren
- 3.1.2.4 Klanttevredenheid
- 3.1.3 Cultureel kapitaal
- 3.1.3.1 Organisatiecultuur
- 3.1.3.1.1 Symbolen
- 3.1.4 Operationeel kapitaal
- 3.1.4.1 Uitvoering
- 3.1.4.1.1 Protocollering
- 3.1.4.1.2 Evenwichtig
- 3.1.4.1.3 Workflow
- 3.1.4.1.5 Kaizen-mindset
- 3.1.4.2 Werkplek
- 3.1.4.3 Teams
- 3.1.4.4 Verbetering
- 3.1.4.4.1 Verbeterprocessen
- 3.1.4.4.2 Fasering
- 3.1.4.5 Dienstverlening
- 3.1.4.6 Vuistregels
- 3.1.5 Intellectueel kapitaal
- 3.1.5.1 Upstream
- 3.1.5.2 5S-techniek
- 3.1.5.2.1 Schiften
- 3.1.5.2.2 Sorteren
- 3.1.5.2.3 Opschonen
- 3.1.5.2.4 Standaardiseren
- 3.1.5.3 Beter beslissen
- 3.1.5.4 Onderzoeken
- 3.1.5.4.1 Stand.methoden
- 3.1.5.5 Probleemoplossen
- 3.1.5.5.1 Alg.fasering
- 3.1.5.5.2 LEAN-fasering
- 3.1.5.5.3 Action Research
- 3.1.5.5.4 Design Thinking
- 3.1.5.5.5 Lean Design
- 3.1.5.5.6 Kaizen Event
- 3.1.5.5.7 Lerende org.
- 3.1.6 Innovatief kapitaal
- 3.1.6.1 Strategische keuzes
- 3.1.6.1.1 Bestaansgrond
- 3.1.6.1.2 Competentieprofiel
- 3.1.6.1.3 Transformatie
- 3.1.6.2 Strategische competenties
- 3.1.6.3 Strategisch leiderschap
- 3.1.6.4 Duurzaamheid
- 3.1.6.5 Verspilling
- 3.1.6.6 Waardecreatie
- 3.1.6.7 Veranderstrategie
- 3.1.6.8 Co-creatie
- 3.1.7 Creatief kapitaal
- 3.1.7.1 Toegevoegde waarde
- 3.1.7.2 Resultaten
- 3.1.7.3 Platformtechnologie
- 3.2 Inhoudelijke deelrollen
- 3.3 HRD-toepassing
- 6.1.6.9 Creativiteitsfuik
- Growth mindset
- Inleiding
- x. Bronnen
- x. Historie
- x. Levensloop
- x.1 Grondslagen
- x.2 Grondleggers
- x.2.2.1.2 Experience
- x.2.5.1.2 Creatieve Groeimindset
- x.3 Pioniers
- x.4 Tijdsbeelden
- x.4.x Functionaliteiten
- x.4.x Growth mindset
- D. Kritische beschouwing
- E. Toepassingen MCG
- 1. Denkwijze
- 1.1 Werkeloosheid (deel 1)
- 2. Millieu
- 2. Modelleringswijze
- 2.1.4.19 Ontwerpcriteria
- 3. Ecoconcept
- 3. Werkwijze
- 3.3 Kenniseconomie
- 3.3 Kenniseconomie
- 3.5 Service toegelicht
- 4. Beheerwijze
- 4. LeRoy
- 5. Ondersteuningswijze
- 5. Pauli's blauwe gedachten
- 6. SOLK
- 6.1 Ontmoeting
- 6.2 Reflectie
- 6.3 Systemische interventies
- 7. Ontbijten bij IKEA
- 8. Microscopisch veldonderzoek
- 9. Leerboek PsSom O&G
- 9.1 Het verzoek
- 9.2 De ZER
- 9.3 Tussenevaluatie
- 9.4 Primus inter pares
- 9.5 Evaluatie
- 9.6 Ontbinden team
- Casus contrast
- Inleiding
- x. Service dominant logic
- G. Algehele discussie
- 1. Strategisch geheel
- 1.1 Metacompetentie-missie
- 1.2 Metacompetentie-visie
- 1.3 Metacompetentie-strategie
- 1.4 Metacompetentie-plannen
- 1.5 Strategische metacompetentie-actie
- 2. Niveau
- 2.1 Expert
- 2.2 Professional
- 2.3 Leider
- 3. Deelrollen
- 4. Eigen domein
- 4.1 Kenniskunstenaar
- 5. Ken uzelve
- Inleiding Kenniswerker/Alg.Discussie