Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > thema.a.metacompetentiegedachte > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

Thema.A.Metacompetentiegedachte

  • A. Inleidend kader
  • B. Verklaringsmodel
  • C. Hypothesen
  • D. Kritische beschouwing
  • E. Toepassingen MCG
  • G. Algehele discussie
  • A. Inleidend kader
    • 1. Aanleiding, legitimatie etc.
    • 1.1 Aanleiding
    • 1.2 Wetensch.legitimatie
    • 1.2.1 Keten van wisselwerkingen
    • 1.2.1.1 Wisselwerking 1
    • 1.2.1.2 Wisselwerking 2
    • 1.2.1.3 Wisselwerking 3
    • 1.2.1.4 Wisselwerking 4
    • 1.2.1.5 Wisselwerking 5
    • 1.2.1.6 Wisselwerking 6
    • 1.3 Doelstellingen
    • 1.4 Onderzoeksstrategie
    • 1.4.1 Werkdefinities
    • 1.4.1.1 Competentie
    • 1.4.1.2 Metacompetenties
    • 1.4.1.3 Creatieve mindset
    • 1.4.1.4 Kenniswerker
    • 1.4.2 Onderscheid niveaus
    • 1.4.3 Hypothesegenererend
    • 1.4.4 Besturingskader
    • 1.4.4.1 Besturingsfilosofie
    • 1.4.4.2 Besturend orgaan
    • 1.4.4.3 Bestuurd systeem
    • 1.5 Opbouw
    • 1.5 Werking nieuwe kader?
    • 1.5.2 Root 2: Complexiteit
    • 1.6 Bijdrage aan verklaring?
    • 2. Methode
    • 2.1 Betoogketens op niveau
    • 2.1 Methodestrategie
    • 2.1.1 First grasp
    • 2.1.2 Global inspection
    • 2.1.3 Inspection of detail
    • 2.1.4 Deeper understanding
    • 2.1.4.1 PM Epistemologie
    • 2.1.4.2 PM Verklaringsmodel
    • 2.1.4.3 PM Toepassingen
    • 2.1.5 Herm.actieplan
    • 2.2 Theoretisch kader
    • 2.2.1 UP.pragmatisme
    • 2.2.2 Evolutiepsychologie
    • 2.2.3 UP systeemtheorie
    • 2.3 Operationalisatie
    • 2.3.1 Fundamentele vragen
    • 2.3.2 Bricoleren
    • 2.4 Conceptualisatie
    • 2.5 Bouwstenen
    • 3. Eerste reflecties
    • 3. Nieuwe kader
    • 3.1 Epistemologische kubus
    • 3.1 Wetenschapsvisie
    • 3.2 Driewereld-theorie
    • 3.2 Pragmatische verklaringsbrug
    • 3.3 Conceptuele bouwstenen
    • 3.3 Fractaalwerking
    • 3.4 Modulariteit
    • 3.4 Narratieven
    • 3.5 Architectuur
    • 3.6 Basisposities
    • 3.7 Twee denkrichtingen
    • 3.8 Praktijk
    • 3.8.1 HRD
    • 3.8.2 Dienstensector
    • 4. Accent op mindset
    • 4. Man.samenvatting.
    • 5. Casus: Kansen
    • 5. Vertaalslag verklaringsmodel
    • 6. Glossarium
    • Inleiding
    • x.1.1 Vanwaar nieuw kader?
    • x.1.5.1 Root 1: Geordend
    • z.1.2 Verschil?
    • z.5. Casus treinstoring
  • B. Verklaringsmodel
    • 1.1 Vanwaar nieuw kader?
    • 1.2 Verschil?
    • 1.5 Werking nieuwe kader?
    • 1.5.1 Root 1: Geordend
    • 1.5.2 Root 2: Complexiteit
    • 1.6 Bijdrage aan verklaring?
    • 2. Verbinding complexiteit en mindset
    • 2.1 Betoogketens op niveau
    • 2.2 Bricoleren
    • 3. Nieuwe kader
    • 3.1 Epistemologische kubus
    • 3.2 Pragmatische verklaringsbrug
    • 3.3 Conceptuele bouwstenen
    • 3.4 Narratieven
    • 4. Accent op mindset
    • 5. Vertaalslag verklaringsmodel
    • Inleiding
    • z.1 Betooglijn
    • z.1. Vragen over vragen
  • C. Hypothesen
    • 1. Uitgangspunten
    • 1.1 Belangen
    • 1.2 Context
    • 1.3 Cultuur
    • 1.4 Kaders
    • 1.5 Positie
    • 1.6 Succescriteria
    • 1.7 Wederkerigheid
    • 1.8 Interactiviteit
    • 1.9 Randvoorwaarden
    • 2. Ordenen
    • 2.1 Begrippen
    • 2.1.1 Probleemoplossen
    • 2.1.1.1 Competentie
    • 2.1.1.2 Mind-concept
    • 2.1.1.2.3 Veranderen
    • 2.1.1.2.4 Actor
    • 2.1.1.2.5 Kwaliteitsverbetering
    • 2.1.1.2.6 Procesorientatie
    • 2.1.1.2.7 Systeem
    • 2.1.1.3 Mindset
    • 2.1.1.3.1 Aanleren
    • 2.1.1.4 Architectuur
    • 2.1.1.4.1 Mindset & -map
    • 2.1.1.5 MC-eigenschappen
    • 2.1.1.6 Toepassingsgebieden
    • 2.1.2 Kwaliteiten
    • 2.1.2.1 Functionaliteit
    • 2.1.2.2 Doelmatigheid
    • 2.1.3 Kwantiteit
    • 2.1.4 MC-doelen
    • 2.1.5 MC-kaders
    • 2.1.6 MC-posities
    • 2.1.7 Personen
    • 2.1.8 Voorwaarden/succesfactoren
    • 2.2 MC als model
    • 2.2.1 Kaizen-benadering
    • 2.2.2 Adaptive toolbox
    • 2.2.2.1.2 Fractaal
    • 2.2.2.1.2.1 Modulariteit
    • 2.3 Theorieen
    • 2.3.1.1.2.2.4 De praktijk
    • 2.3.1.1.2.4 Empirische benadering
    • 2.3.1.1.2.5 Alg.Discussie
    • 2.3.1.1.2.6 Kritische reflectie
    • 2.3.1.1.2.7 Literatuurreferenties
    • 2.3.1.1.3 Theoretische verdieping
    • 2.3.1.1.3.1 Het begrip competentie
    • 3. Probleemoplossend gedrag
    • 3.1 Kapitalen
    • 3.1.1 kaizen-psych. uitgangspunten
    • 3.1.1 Psychologisch kapitaal
    • 3.1.1.2 Energiek
    • 3.1.1.3 Ergonomie
    • 3.1.1.4 Zelfsturing
    • 3.1.1.5 Stresspreventie
    • 3.1.2 Sociaal kapitaal
    • 3.1.2.1 Co-creatie
    • 3.1.2.2 Aansluiting
    • 3.1.2.3 Differentieren
    • 3.1.2.4 Klanttevredenheid
    • 3.1.3 Cultureel kapitaal
    • 3.1.3.1 Organisatiecultuur
    • 3.1.3.1.1 Symbolen
    • 3.1.4 Operationeel kapitaal
    • 3.1.4.1 Uitvoering
    • 3.1.4.1.1 Protocollering
    • 3.1.4.1.2 Evenwichtig
    • 3.1.4.1.3 Workflow
    • 3.1.4.1.5 Kaizen-mindset
    • 3.1.4.2 Werkplek
    • 3.1.4.3 Teams
    • 3.1.4.4 Verbetering
    • 3.1.4.4.1 Verbeterprocessen
    • 3.1.4.4.2 Fasering
    • 3.1.4.5 Dienstverlening
    • 3.1.4.6 Vuistregels
    • 3.1.5 Intellectueel kapitaal
    • 3.1.5.1 Upstream
    • 3.1.5.2 5S-techniek
    • 3.1.5.2.1 Schiften
    • 3.1.5.2.2 Sorteren
    • 3.1.5.2.3 Opschonen
    • 3.1.5.2.4 Standaardiseren
    • 3.1.5.3 Beter beslissen
    • 3.1.5.4 Onderzoeken
    • 3.1.5.4.1 Stand.methoden
    • 3.1.5.5 Probleemoplossen
    • 3.1.5.5.1 Alg.fasering
    • 3.1.5.5.2 LEAN-fasering
    • 3.1.5.5.3 Action Research
    • 3.1.5.5.4 Design Thinking
    • 3.1.5.5.5 Lean Design
    • 3.1.5.5.6 Kaizen Event
    • 3.1.5.5.7 Lerende org.
    • 3.1.6 Innovatief kapitaal
    • 3.1.6.1 Strategische keuzes
    • 3.1.6.1.1 Bestaansgrond
    • 3.1.6.1.2 Competentieprofiel
    • 3.1.6.1.3 Transformatie
    • 3.1.6.2 Strategische competenties
    • 3.1.6.3 Strategisch leiderschap
    • 3.1.6.4 Duurzaamheid
    • 3.1.6.5 Verspilling
    • 3.1.6.6 Waardecreatie
    • 3.1.6.7 Veranderstrategie
    • 3.1.6.8 Co-creatie
    • 3.1.7 Creatief kapitaal
    • 3.1.7.1 Toegevoegde waarde
    • 3.1.7.2 Resultaten
    • 3.1.7.3 Platformtechnologie
    • 3.2 Inhoudelijke deelrollen
    • 3.3 HRD-toepassing
    • 6.1.6.9 Creativiteitsfuik
    • Growth mindset
    • Inleiding
    • x. Bronnen
    • x. Historie
    • x. Levensloop
    • x.1 Grondslagen
    • x.2 Grondleggers
    • x.2.2.1.2 Experience
    • x.2.5.1.2 Creatieve Groeimindset
    • x.3 Pioniers
    • x.4 Tijdsbeelden
    • x.4.x Functionaliteiten
    • x.4.x Growth mindset
  • D. Kritische beschouwing
    • 2.2.2.3 Praktijken
    • Inleiding
  • E. Toepassingen MCG
    • 1. Denkwijze
    • 1.1 Werkeloosheid (deel 1)
    • 2. Millieu
    • 2. Modelleringswijze
    • 2.1.4.19 Ontwerpcriteria
    • 3. Ecoconcept
    • 3. Werkwijze
    • 3.3 Kenniseconomie
    • 3.3 Kenniseconomie
    • 3.5 Service toegelicht
    • 4. Beheerwijze
    • 4. LeRoy
    • 5. Ondersteuningswijze
    • 5. Pauli's blauwe gedachten
    • 6. SOLK
    • 6.1 Ontmoeting
    • 6.2 Reflectie
    • 6.3 Systemische interventies
    • 7. Ontbijten bij IKEA
    • 8. Microscopisch veldonderzoek
    • 9. Leerboek PsSom O&G
    • 9.1 Het verzoek
    • 9.2 De ZER
    • 9.3 Tussenevaluatie
    • 9.4 Primus inter pares
    • 9.5 Evaluatie
    • 9.6 Ontbinden team
    • Casus contrast
    • Inleiding
    • x. Service dominant logic
  • G. Algehele discussie
    • 1. Strategisch geheel
    • 1.1 Metacompetentie-missie
    • 1.2 Metacompetentie-visie
    • 1.3 Metacompetentie-strategie
    • 1.4 Metacompetentie-plannen
    • 1.5 Strategische metacompetentie-actie
    • 2. Niveau
    • 2.1 Expert
    • 2.2 Professional
    • 2.3 Leider
    • 3. Deelrollen
    • 4. Eigen domein
    • 4.1 Kenniskunstenaar
    • 5. Ken uzelve
    • Inleiding Kenniswerker/Alg.Discussie