Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
thema.a.metacompetentiegedachte
>
pagina's
>
c. hypothesen
>
2.1.2.2 doelmatigheid
Content
Thema.A.Metacompetentiegedachte
A. Inleidend kader
B. Verklaringsmodel
C. Hypothesen
Inleiding
1. Uitgangspunten
1.1 Belangen
1.2 Context
1.3 Cultuur
1.4 Kaders
1.5 Positie
1.6 Succescriteria
1.7 Wederkerigheid
1.8 Interactiviteit
1.9 Randvoorwaarden
2. Ordenen
2.1 Begrippen
2.1.1 Probleemoplossen
2.1.1.1 Competentie
2.1.1.2 Mind-concept
2.1.1.3 Mindset
2.1.1.3.1 Aanleren
2.1.1.4 Architectuur
2.1.1.5 MC-eigenschappen
2.1.1.6 Toepassingsgebieden
2.1.2 Kwaliteiten
2.1.2.1 Functionaliteit
2.1.3 Kwantiteit
2.1.4 MC-doelen
2.1.5 MC-kaders
2.1.6 MC-posities
2.1.7 Personen
2.1.8 Voorwaarden/succesfactoren
2.2 MC als model
2.2.1 Kaizen-benadering
2.2.2 Adaptive toolbox
2.3 Theorieen
2.3.1.1.2.2.4 De praktijk
2.3.1.1.2.4 Empirische benadering
2.3.1.1.2.5 Alg.Discussie
2.3.1.1.2.6 Kritische reflectie
2.3.1.1.2.7 Literatuurreferenties
2.3.1.1.3 Theoretische verdieping
2.3.1.1.3.1 Het begrip competentie
3. Probleemoplossend gedrag
3.1 Kapitalen
3.1.1 kaizen-psych. uitgangspunten
3.1.1 Psychologisch kapitaal
3.1.1.2 Energiek
3.1.1.3 Ergonomie
3.1.1.4 Zelfsturing
3.1.1.5 Stresspreventie
3.1.2 Sociaal kapitaal
3.1.2.1 Co-creatie
3.1.2.2 Aansluiting
3.1.2.3 Differentieren
3.1.2.4 Klanttevredenheid
3.1.3 Cultureel kapitaal
3.1.3.1 Organisatiecultuur
3.1.3.1.1 Symbolen
3.1.4 Operationeel kapitaal
3.1.4.1 Uitvoering
3.1.4.1.1 Protocollering
3.1.4.1.2 Evenwichtig
3.1.4.1.3 Workflow
3.1.4.1.5 Kaizen-mindset
3.1.4.2 Werkplek
3.1.4.3 Teams
3.1.4.4 Verbetering
3.1.4.4.1 Verbeterprocessen
3.1.4.4.2 Fasering
3.1.4.5 Dienstverlening
3.1.4.6 Vuistregels
3.1.5 Intellectueel kapitaal
3.1.5.1 Upstream
3.1.5.2 5S-techniek
3.1.5.2.1 Schiften
3.1.5.2.2 Sorteren
3.1.5.2.3 Opschonen
3.1.5.2.4 Standaardiseren
3.1.5.3 Beter beslissen
3.1.5.4 Onderzoeken
3.1.5.4.1 Stand.methoden
3.1.5.5 Probleemoplossen
3.1.5.5.1 Alg.fasering
3.1.5.5.2 LEAN-fasering
3.1.5.5.3 Action Research
3.1.5.5.4 Design Thinking
3.1.5.5.5 Lean Design
3.1.5.5.6 Kaizen Event
3.1.5.5.7 Lerende org.
3.1.6 Innovatief kapitaal
3.1.6.1 Strategische keuzes
3.1.6.1.1 Bestaansgrond
3.1.6.1.2 Competentieprofiel
3.1.6.1.3 Transformatie
3.1.6.2 Strategische competenties
3.1.6.3 Strategisch leiderschap
3.1.6.4 Duurzaamheid
3.1.6.5 Verspilling
3.1.6.6 Waardecreatie
3.1.6.7 Veranderstrategie
3.1.6.8 Co-creatie
3.1.7 Creatief kapitaal
3.1.7.1 Toegevoegde waarde
3.1.7.2 Resultaten
3.1.7.3 Platformtechnologie
3.2 Inhoudelijke deelrollen
3.3 HRD-toepassing
6.1.6.9 Creativiteitsfuik
x. Bronnen
x. Historie
x. Levensloop
x.1 Grondslagen
x.2 Grondleggers
x.3 Pioniers
x.4 Tijdsbeelden
x.4.x Functionaliteiten
x.4.x Growth mindset
D. Kritische beschouwing
E. Toepassingen MCG
G. Algehele discussie
2.1.2.2 Doelmatigheid
Doelmatigheid
Hoe doe ik dat?
Meer weten? Zie